گالری عکس گلبو

بدون عنوان

1392/6/25 17:05
نویسنده : حسنا
643 بازدید
اشتراک گذاری

اینم آموزشی برای بافتن گل شش برگ تا باهاش کلاهای بافتنی تون رو تزیین کنین ....امیدوارم توضیحش ساده و طوری باشه که کاملا متوجه شین..

آموزش به همراه الگو ادامه مطلب...

١. اول طبق الگو با استفاده از دایره جادویی بافت دایره رو شروع میکنیم، یک زنجیره برای شروع کار زده و ۱۲ پایه کوتاه میبافیم و با بافت نامرئی به زنجیره ابتدایی متصل کرده ردیف اول رو به پایان میبریم. (میتونیم به رنگی متفاوت ببافیم)

2. سپس برای بافت گلبرگها به این طریق عمل میکنیم:

۱) ۱۳ زنجیره میزنیم . در زنجیره دوم یک پایه کوتاه در زنجیره سوم یک پایه متوسط و در مابقی تا زنجیره یازدهم پایه بلند میبافیم. مجددا در زنجیره دوازدهم یک پایه متوسط و در زنجیره سیزدهم یک پایه کوتاه میبافیم. (میتونیم این قسمت رو طبق عکس بالا با رنگی متفاوت ببافیم تا گلبرگهایی دو رنگ داشته باشیم.)

۲) کار رو بر میگردونیم و بر روی هر گره از ردیف قبل یک بافت نامرئی میزنیم. یعنی ۱۲ بافت نامرئی.

۳) در انتهای ردیف یک زنجیره زده بر روی زنجیره اول و دوم یک پایه کوتاه میبافیم. در زنجیره سوم یک پایه متوسط زده و در مابقی زنجیرهها یک پایه بلند میبافیم تا زنجیره دوازدهم. در زنجیره ۱۲ یک پایه متوسط و در زنجیره ۱۳ یک پایه کوتاه میبافیم ( در این حالت در هر دو طرف ۱۳ زنجیره بافت خواهیم داشت یعنی زنجیرهها در وسط گلبرگ واقع میشن) و در نهایت گلبرگ رو با یک بافت نامرئی به پایه کوتاه مرکز گل متصل میکنیم. (اگر زنجیره ای که برای شروع کار زدیم رو (بر روی دایره جادویی) بعنوان مبدأ شمارش در نظر بگیریم، بافت بر روی دایره برای افراد راست دست در خلاف جهت حرکت عقربههای ساعت صورت میگیره یعنی پایه کوتاه سمت چپ زنجیره میشه پایه کوتاه شماره یک. اما ما در اینجا برای بافت و اتصال گلبرگها باید برعکس و در جهت عقربههای ساعت حرکت کنیم یعنی پایه کوتاه سمت راست زنجیره، اولین پایه کوتاه ما محسوب میشه!)

۴) برای بافت گلبرگ بعدی باید یک بافت نامرئی در پایه کوتاه بعدی ببافیم (پایه کوتاه دوم در سمت راست زنجیره چرخشی) و مجددا ۱۳ زنجیره زده مراحل ذکر شده رو تکرار کنید.

3. در نهایت گلبرگ ششم رو هم با بافت نامرئی به پایه کوتاه آخر متصل کرده یک زنجیره زده ادامه نخ رو قطع کرده و میکشیم و سپس نخ رو از سوزن رد کرده بوسیله اون از گرههای پشت گل رد کرده و ضمن سفت و محکم کردن، اون رو پشت گل مخفی کرده کار رو تمیز میکنیم.

4. میتونیم از مروارید و سنگ و…برای تزیین گل استفاده کنیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

زینب
7 مهر 92 13:08
سلام خیلی خیلی زیباست منم لینکت میکنم تا از وبت استفاده کنم خیلی خلاقی


مرسی نظرات شما قوت قلب منه